Jesus's mother and brethren

耶稣的母亲和弟兄

        耶稣的母亲和他弟兄来了,因为人多,不得到他跟前。 有人告诉他说:“你母亲和你弟兄站在外边,要见你。” 耶稣回答说:“听了神之道而遵行的人就是我的母亲,我的弟兄了。” (路加福音 8:19-21 和合本)

        Then came to him his mother and his brethren, and could not come at him for the press.And it was told him by certain which said, Thy mother and thy brethren stand without, desiring to see thee.And he answered and said unto them, My mother and my brethren are these which hear the word of God, and do it. (Luke 8:19-21 KJV)

        耶稣的母亲和弟兄来找耶稣,可是因为人太多,到不了耶稣的跟前。 “有人告诉祂说:‘你母亲和你弟兄站在外边,要见你。’”按照一般人的观念,听说母亲和兄弟来了,应该停下讲道,赶快前往迎接。然而出于人意料的是,“他却回答那人说:‘谁是我的母亲?谁是我的弟兄?’就伸手指着门徒,说:‘看哪,我的母亲,我的弟兄。凡遵行我天父旨意的人,就是我的弟兄姐妹和母亲了。’”(太 12:48-50 ) 即祂的母亲和弟兄是听了神的道而遵行的人。那些接近耶稣的人,乃是那些认真负起他们向着神的职责之人。这并不意味着家庭的维系是不重要的、或可忽略的,耶稣不是在否认祂的家庭,甚至当祂为了完成救赎世人的工作而被挂在十字架上时,祂在痛苦中仍然想到祂的母亲(约十九26-27)。祂的意思是:我们对神的职责必须优于其他一切。

Comments

Popular posts from this blog

How to fix error : no module named sendgrid when try to use sendgrid python lib in PHP.

react-native run-android : sun.security.provider.cert path.SunCertPathBuilderException : unable to find valid certification path to req uested target

react-native run-android : do not build/update modified code(App.js)